Ceramika reklamowa w gastronomii

Ceramika reklamowa
Ceramika reklamowa

Coraz częściej współczesna reklama wykracza poza przyjęte dotychczas ramy. Specjaliści z zakresu zarządzania i marketingu prześcigają się wzajemnie w kreowaniu nowych narzędzi i metod promocji a ich efekty zaskakują nieraz nawet samych przedsiębiorców. Dziś każda dziedzina biznesu kieruje się swoimi prawami i specyficznymi metodami reklamy. Jedną z nich jest gastronomia, która pod względem prowadzenia przedsięwzięć marketingowych zdecydowanie odbiega od innych form działalności gospodarczej. Tu raczej nie sprawdzą się narzędzia marketingowe typowe dla produkcji i handlu.

Małe kluby kontra duże restauracje

Bez względu na to, czy lokal gastronomiczny mieści się w małej miejscowości czy tez w dużej metropolii, naczelną jego zasadą powinna być dobra promocja. W małym mieście na pewno nie ma zbyt dużej konkurencji, ale nie ma też zbyt dużej liczby potencjalnych klientów. W dużych miastach sytuacja jest nieco inna. Wprawdzie klienci są tu nader liczni, jednak mają do wyboru tak wiele różnorodnych lokali, że nie wszystkie z nich mogą liczyć na wysokie obroty.

Promocja klubu młodzieżowego

W dużych miastach, szczególnie tych, które są ośrodkami akademickimi największym zainteresowaniem cieszą się kluby młodzieżowe, kluby muzyczne, puby i lokale gastronomiczne serwujące tanie jedzenie. Studenci są wyjątkowo wiernymi klientami tych lokali i zostawiają w nich większość swoich pieniędzy. Właściciele punktów gastronomicznych starają się więc zachęcać studentów do korzystania ze świadczonej oferty a także sukcesywnie chcą zbudować pozytywny wizerunek sieci swoich lokali.

W tym celu pomocne mogą być różnorodne gadżety reklamowe przewidziane dla stałych klientów, takie jak atrakcyjna Ceramika reklamowa. Kubki z nadrukowanym logo lokalu zabrane do domu mogą nie tylko się przydać w ubogo wyposażonym studenckim mieszkaniu, ale przede wszystkim mogą być zawsze kojarzone z klubem lub pubem, w którym odbyła się fajna impreza. W ten sposób nawet zwykła ceramika reklamowa może stanowić wyjątkowo wartościowe narzędzie reklamowe w stosunku do młodzieży. Przyznać przy tym trzeba, że jest to wyjątkowo wymagająca grupa klientów reagująca wyłącznie na bardzo wyrafinowane postacie reklamy.

Porcelana z nadrukiem logo restauracji

W latach minionego systemu, tradycją lokali gastronomicznych było posiadanie zastawy stołowej z nadrukowanym logo lokalu. Dziś na taki luksus decydują się tylko nieliczne restauracje, dla których elegancka ceramika reklamowa posiada dwojaką funkcję. Z jednej strony stanowi niezbędne wyposażenie lokalu, a z drugiej buduje markę restauracji i tworzy jej pozytywny wizerunek.